Obdobje epidemije prinaša priložnost za nov način dela s pacienti
Obdobje COVID-19 je digitalizacijo še pospešilo, s tem pa tudi uporabo spletnih rešitev v zdravstvu
Spletna rešitev doZdravnika.si je prisotna v nekaterih zdravstvenih ustanovah že več kot dve leti. Registriranih ima več kot 22.000 uporabnikov – pacientov.
V največji meri se uporablja za naročanje na proste termine pri osebnem zdravniku ter v nekaterih specialističnih ambulantah.
V doZdravnika.si pa ima pacient na voljo vedno več funkcionalnosti, s katerimi lahko varno komunicira z zdravnikom brez osebnega obiska ambulante.
Kaj se je spremenilo s prvim valom COVID-19?
Dostop do osebnega zdravnika je otežen. Potrebna je triaža prek telefona ali pred ustanovo, kjer pacienta izprašajo in presodijo, ali lahko pride do osebnega zdravnika ali ne. Pacient pa, recimo, potrebuje le recept ali kratek posvet glede morebitne izdaje napotnice za specialista.
V trenutni situaciji se lahko v zdravstveni ustanovi odločite, ali boste svoj čas porabili za omejen obseg pacientov ter več časa in denarja namenili čiščenju in razkuževanju prostorov med posameznimi obiski ter tako podaljševali čas, preden pacient pride do zdravstvene pomoči in zdravljenja, ali pa boste s sodobno tehnologijo ta čas namenili spletni komunikaciji s pacientom prek doZdravnika.si in mu nudili pomoč na ta način.
Statistika v času epidemije
Delež obiskov pri osebnem zdravniku se je zmanjšal za dve tretjini, vseeno pa pacienti še vedno potrebujejo zdravnika, na kar nakazuje dejstvo, da se je število storitev, ki jih opravi posamezen zdravnik za svoje paciente, zmanjšalo samo za tretjino. Za določene storitve je v času epidemije postala pogostejša uporaba telefonskih pogovorov, ki pa imajo slabšo sledljivost.
Z uporabo spletne rešitve doZdravnika.si omogočimo izvajalcem zdravstvenih storitev, da poskrbijo za jasno sledljivost »naročenih« storitev s strani pacienta, zato je kreiranje obravnave in zaračunavanje storitve plačniku (ZZZS) bistveno bolj transparentno.
Mi smo pripravljeni!
V SRC Infonetu smo obdobje epidemije izkoristili in z ‘delom od doma’ pripravili nove funkcionalnosti za zdravstvene ustanove, ki pacientom omogočajo izvedbo opravil prek varne platforme brez obiska ustanove in izpostavljanja morebitnim okužbam.
PACIENTI – kaj je novega?
Poleg že uveljavljenega naročanja na proste termine, ki je bilo aprila 2020 nadgrajeno še z video posvetom z zdravnikom, so pacientom na voljo še naslednje možnosti:
- naročanje receptov: namenjeno predvsem kroničnim bolnikom in tistim predpisom zdravil, kjer osebni obisk zdravnika ni potreben
- naročanje napotnic: zelo uporabno za napotnice kontrolnih pregledov in ostale specialistke, kjer je zdravnik stanje bolnika spremljal že prej
- naročanje bolniškega lista: odpiranje ali zapiranje bolniškega staleža, kjer obisk ni potreben, v kombinaciji z video posvetom
ZDRAVSTVENE USTANOVE – kaj je novega?
Pri razvoju nedavnih dopolnitev smo dali velik poudarek vprašanju, kako zdravstvenemu osebju olajšati administracijo ter ustanovam zmanjšati stroške z distribucijo dokumentov. Izvajalcem zdravstvenih storitev ponujamo naslednje možnosti:
- nov modul »Seznam opravil«
- pregleden seznam vseh aktivnosti za zdravnika vezanih na spletno rešitev doZdravnika.si
- zajema vsa spletna naročila listin (eRecept, eNapotnica, eBOL)
- omogoča deljeno delo (sestra/zdravnik)
- funkcije posameznih vsebinskih sklopov vključene v isti pogled
- možnost kreiranja, obračunavanja in zaključevanja obravnav »na klik« za tako opravljene storitve
- distribucija ambulantnih izvidov in odpustnic
- ni čakanja na izvid po opravljenem pregledu
- ni stroška kuvertiranja
- pošiljanje vabil na posege ali specialistične preglede
- pošiljanje se izvaja iz ČK in ČV
- avtomatizacija procesa tam, kjer je pacient verificiran uporabnik in se strinja s pošiljanjem
- poleg vabil se lahko pošiljajo še navodila in ostali obrazci
- zmanjšamo strošek tiskanja in pošiljanja po navadni pošti
Pri distribuciji dokumentacije je ključno to, da se dokumenti vse do trenutka prenosa s strani pacienta nahajajo v zdravstvenem informacijskem sistemu in niso odloženi v spletno rešitev. Pacient dobi prek elektronske pošte le informacijo, da je dokument kreiran in na voljo, nato lahko dokument vidi oz. shrani na svojo napravo.
Kaj pa varnost podatkov?
Z dodajanjem novih vsebin, v katerih so prisotni pacientovi osebni oz. občutljivi podatki, je v prvi vrsti potrebno poskrbeti, da je uporabnik/pacient v spletni rešitvi res »prava oseba«.
V ta namen smo vse funkcionalnosti razen naročanja na proste termine in video posvet omejili na tiste uporabnike, ki so predhodno potrjeni s strani izvajalca zdravstvene storitve (t.i. verifikacija uporabnika). Gre za enkratno dejanje, ki ga uporabnik spletne rešitve izvede ob prvem obisku v katerikoli zdravstveni ustanovi v Sloveniji, ki že uporablja doZdravnika.si.
Izkušnje iz ustanov, ki so prve začele z verifikacijo pacientov, so pokazale, da je na prvi pogled zapleten postopek, predvsem na strani izvajalcev zdravstvene dejavnosti, po nekaj izvedenih verifikacijah zelo enostaven.
Kako pristopiti k uporabi doZdravnika.si?
- Vodstvo naj vključi vse zdravstvene time organizacije v uvodno izobraževanje ter poda jasna navodila, kako postopati pri pozivu pacientov za registracijo in verifikacijo.
- Pripraviti je potrebno novico in jasna navodila na spletni strani ustanove (vsebuje naj podatke, katere možnosti so pacientom omogočene).
- Spletna stran z informacijami za posameznega zdravnika naj vsebuje direktno povezavo do aplikacije (jasna naj bodo tudi navodila pri posamezni vrsti listine – obvezni podatki).
- Telefonski odzivnik (poziv k uporabi spletnih rešitev).
- Promocijski material (plakati in letaki v čakalnicah).
Pri zgoraj naštetih korakih vam ekipa SRC Infonet s svojimi izkušnjami z veseljem pomaga.
Koliko me bo to stalo?
Za sam vklop storitev je strošek v primeru vezave 0 EUR (z vezavo na 24 mesecev je strošek vzpostavitve servisov in izobraževanja brezplačen), prav tako se uporabo storitev začne obračunavati potem, ko je opravljenih več kot 500 transakcij v tekočem mesecu.*
1 enota = 1 transakcija. Transakcija pomeni storitev, ki je opravljena v okviru posamezne spletne rešitve (npr. prosti termin, naročilo listine, pošiljanje dokumenta).
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Omogočite svojim pacientom, da določen del storitev opravijo od doma in se v čakalnici ne izpostavljajo morebitni okužbi.
Mi smo pripravljeni!